Grška glasba

Grška glasba



Pri naši delavnici smo izdelovali bobenček in aulos ter liro.



Lira


Kratka zgodovina:
Pri Grkih so bili verzi in petje dolgo neločljivo povezani med seboj in poleg tega prvotno tudi s plesom – beseda grškega izvora je prvotno pomenila kólo.Najstarejše glasbilo s strunami je bila lira. Večje in polnejše je bilo kithara. Obe sta imeli enako dolge strune različne debeline. Na instrumente s strunami so udarjali s palčko, imenovano plektron.Najpomembnejše pihalo je bil aulos, nekakšna dvojna oboa z ločenima ustnikoma. V tragedijah so uporabljali tako kitharo kot aulos.Razna druga pihala, npr. trobento in rog, so uporabljali zlasti kot signalne instrumente v vojni. Ta glasbila so prek Etruščanov prispela do Rimljanov.V osnovi je bila grška glasba enoglasna, le redko je več glasbil igralo skupaj.
Potek delavnice
Izdelovanje lire(foto urbi)
Zjutraj smo se zbrali in se pogovorili o
Grški glasbi. Uč. Marija nam je povedala kaj bomo izdelovali.

Izdelava lire:
1. Uč. Marija nam je pokazal potek izdelave lire.
2. Vsi skupaj smo izrezali model.
3. Po modelu smo izrezali liro in nanjo nalepili sliko lire.
4. Na liro smo napeli gumice in je igrala.
5. Po glasbi smo igrali na liro

Izdelovali smo bobenček(foto urbi)
Izdelava aulosa:
1. Najprej smo vzeli 2 papirja
2.Zvili smo ju v roli.
3. Roli smo zlepili skupaj.
4. Aulos je igral.

Izdelava bobenčka:
1.Vzeli smo 2 šktali za pecivo in jih oblepili v črno.
2.Nanjo smo dali različne črte in motive iz stare grčije.
3.Boben je že igral.




                                 Grška glasba
Izjave učencev:
Jure: Jure je dejal, da mu je bilo na delavnici zelo zanimivo in poučno. Dejal je še, da se mu je najbolj bilo zanimivo na predstavitvi v mali telovadnici kjer smo se zelo zabavil in vsi so se smejali(smeh).
Urban:Meni je bilo zelo zanimivo in zabavno. Upam, da bomo še večkrat imeli tak dan.





Creative Commons licenca
To delo je ponujeno podCreative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 International licenco

Urban Mlakar Jelen 8.a